February 22, 2010

Sampai syurga...



Ramai yang bertanya, kenapa aku pegi baitul muslim course?


Jujurnya, aku sendiri kurang pasti. Alhamdulillah, 2 hari berlalu dengan lancar. Banyak ilmu rumahtangga yang diperoleh. Jangan salah sangka, aku tidaklah merancang untuk menjadi 'puan' dalam masa terdekat. Biarlah yang lebih layak mendahului. Bak kata Ustaz Hasrizal, jangan tergesa-gesa, jangan bertangguh-tangguh.


Silaplah andai kita membuat keputusan untuk melangkah ke alam perkahwinan atas dasar ikut-kutan. Ngeri rasanya apabila melihat statistik perceraian yang amat tinggi di Malaysia. Bercinta separuh mati, tapi kahwin tak sampai setahun. Ada yang bercerai hanya selepas beberapa jam bernikah! Renung-renungkanlah.


Pada yang benar2 telah bersedia, melangkahlah dengan yakin. InsyaAllah, semoga jalan kalian dipermudahkan. Pikullah amanah itu sebaiknya, dan bersama-samalah menggapai mardhatillah. Berdua lebih baik ^_^


Sedikit kecewa, kebelakangan ini banyak sekali kes dimana si suami membunuh isteri sendiri. Walhal suamilah yang perlu melindungi isterinya. Manusia, sudah semakin hilang kemanusiaan dan kasih sayang. Besar amat fitnah akhir zaman ini.


Oh ya, mabruk untuk sahabat2 yang bakal mendirikan mahligai bahagia. Moga berkekalan hingga ke syurga...


~Aku tidak mahu berpaling
Pada yang mengganggu dan menggugat
Sapanya meletihkan diri

Hadirnya mengundang penat
~

No comments: