September 14, 2012

Jujur

Masa bergerak perlahan. Perlahan dan berjalan meninggalkan. Masa lalu adalah suatu yang paling jauh dari kita, kata Imam Ghazali Rahimahullah. Benarlah, kerna mustahil untuknya diputar, hanya mampu dikenang sebagai ingatan (manis@pahit).

Sedang ralit menyiapkan kerja, lagu Siti Khadijah dendangan In-Team kedengaran. Terhenti seketika (tomakninah), sebak dan sedih menyatu rasa.  Ummuna Khadijah yang tulus cinta, pengorbanan tak bertepi buat suami dan agama. Betapa seorang aku terinspirasi dengan wanita syurga yang sangat disayangi Rasulullah, ingin menjadi sepertinya..bisakah?

Dush. Jauh mengelamun, aku menyambung kembali pekerjaan. mp3 Siti Zulaikha pula bergema. Macam  cerita dalam lagu pula (lain kali pasangla mp3 Syeikh Mishary). Berfikir kian jauh.  Siti Zulaikha setelah bertaubat dari fitnah yang dicipta, menjadi Pencinta Allah yang hebat. Namun rasa hatinya pada Yusuf tak pernah surut. Setianya Siti Zulaikha dalam penantian, akhirnya dibalas Tuhan yang Maha Pengasih. Manis :)

Ai, tak boleh jadi ni. Hilang fokus sudah. Banyak berfikir cepat letihnya. Perlu memberi hak rehat kepada diri, tidur awal, mudahan tidak terlepas masa bersunyi-sunyi dengan Dia yang memegang segala rahsia. InsyaAllah, muhasabah, dan maafkan semua orang sebelum tidur.


p/s: Seorang sahabat berpesan, jujurlah dengan apa yang dirasa. Menunggu mereka untuk jujur dan tidak terus berdalih. Kalaulah mereka tahu, itu sangat melukakan~


No comments: