October 11, 2009

Hati berbunga-bunga

"Boleh kte datang bilik awak pas isya' nanti?"

Mesej ini kuterima dari Yana sejurus selepas maghrib.

"Boleh2,maila..."

Aku suka je siapa2 nak datang pun. Tetamu datang bawak rahmat. Apatah lagi bila si tetamu datang dengan penuh kasih sayang. Hiperbola sungguh ni. Selepas isya', sapu2 bilik sikit, malu kat Yana nanti kalau tengok bilik tak bersih ^_^

"Assalamualaikum..."

Ha, tu dia!

"Waalaikumsalam,masuklah" (macam skrip drama la pulak)

"Nah, ni untuk awak", Yana menyerahkan plastik kecil berwarna hijau. Terkezut jugak aku.

"Apa ni Yana?" (sambil kerut2 dahi konon)

"Kte beli untuk awak ni"

Lihat je isi kat dalam aku terus rasa nak lompat2. Tapi takut compartment level 4 ni runtuh je. Tak jadila. Senyum sampai telinga kot. Terima kasih Yana!

Mungkin ia biasa2, tapi ia juga membuat hatiku berbunga-bunga. Lagi pula, aku baru je kehilangan benda yang lebih kurang serupa serta cincin kesayangan. Jadi, ini kira penawar hatila.


Nak tahu apakah bendanya?



Ting!



Tahu tak apa ni?

Inilah tempat letak hp. Yang penting sekali, it looks sooo adorable to me. Warna hijau, siap ada bear lagi kat situ. Yana ni memanglah sangat memahami.

Sebelum ni, benda yang sama tercicir entah kat mana. Warna hijau jugak, tapi lain sikitla. Dalam tu ada cincin..sob3..kalau beli sendiri ada jela yang tak kena. Nanti kalau nak apa2 kena tunggu orang hadiahkan, boleh? (baiknya hati sahabat2 saya kan..) ^_^


p/s: Aku rasa cam nak tukarla layout blog ni dengan temanya sekali. Ada idea tak? Tapi bukan sekarangla, aku ada lagi report2 dan esaimen yang tak siap ni. Mintak diri dulu~

No comments: