January 17, 2010

Flush after use




Kena jawab tag seseorang dulu walaupun mata macam dah tak larat nak bukak.


Aku amat sensitip kot bab2 ni. Mungkin sebab aku dah kerap kali menemuinya and it was troublesome ok?


Cerita zaman sekolah rendah. Pernah di suatu hari aku mengalami emergency lalu pergilah dengan bersemangatnya. Ke mana? Ke tandaslah.


Masuk2, sensorku mengesan sesuatu.


Haruman serata alam. Adoi boleh pengsan kalau tak bermujahadah.


Aku pun jenguk2 nak masuk. Tandas ada 4 kalau tak silap.


Jenguk yang pertama, hmm aku tutup mata. Tanak tengok!


Jenguk yang kedua, waaa flush rosak.


Jenguk yang ketiga, pun aku tanak tengok! Pemandangan yang 'indah' kot.


Jenguk yang keempat, aik mana pintu???


Masa tu aku rasa nak menangis. Rasa nak panjat pagar sekolah balik rumah terus pun ada. Mujur semangat aku kental. Aku pun baliklah ke kelas dengan muka kelat.


Itu cerita lamalah. Harapnya servis dah ditambah baik. Kalau servis dah baik, flush dan segala benda elok, kita pun haruslah jadi manusia yang bertanggungjawab dan penuh sensitiviti. Takkan malas nak tarik flush tu?


Kesimpulannya, erm, jagalah kebersihan tandas rumah, tandas sekolah, tandas hostel, tandas awam dan segala jenis tandas di dunia.


Aku mahu menge'tag'annamlatun, rindok ati, dan perspektif. Sila rujuk di sini.


Mahu tido.

No comments: