December 1, 2009

berehat sebentar

Kali ini aku menyepi agak lama. Bersawang blog ini, sehingga menjadi tempat ternakan anak2 kucing bak kata budak kecik. Sebenarnya banyak yang hendak aku kongsikan, tetapi aku masih in-no-mood-to-write-here. Blog walking jela ku sepanjang cuti ini. Leka membaca dan menyelami perasaan pemblog2 di seluruh dunia. Erm, ok itu sudah lebih.


Ini kelakar. Beberapa hari lepas, seorang warga kampungku telah dikejar seekor lembu yang agaknya tengah baran. Mungkin stress melihat saudaranya telah disembelih. Erm, saiz badannya yang agak 'gempal' telah menyukarkan proses melarikan diri. Syukur, tiada kecederaan menimpa beliau. Kesian tapi kelakar. Ceria aidiladha pada kali ini oleh peristiwa gempar tersebut.


Aku pula, menyambut aidiladha dengan seribu rasa. Demam, selesema, dan batuk menjadi teman setia. Sakit kepala pula tidak sanggup meninggalkan aku. Nasib baik semua itu tidaklah mempengaruhi selera makan. Kalau tidak, alahai rugila aku kerana tidak dapat bersama-sama menikmati juadah hari raya ^_^

Lagi?

Si kembar buah hatiku sudah mula belajar bercakap. Dan aku sungguh teruja melihat perkembangan mereka. Si kakak sudah fasih menyebut 'ayah', 'datuk', 'nenek', dan pakcik2 serta makcik2nya. Telatah mereka sangat mencuit hati. Dan panggilan mereka terhadapku membuat diri ini tersenyum sepanjang hari.


'Maksu' menjadi 'tu'


"Tu,tu,tu"


Mereka takkan berhenti memanggil sehinggalah aku menyahut.


Seronok melayan si kembar. Teruja melihat perkembangan mereka. Tiap kali hendak berpisah, hatiku berat sekali kerana aku tahu diri ini akan menanggung kerinduan yang maha berat. Buah hati, permata hati, kehadiran mereka menceriakan kehidupan kami.


Terakhirnya, aku ingin memaklumkan bahawa selepas ini aku mungkin tidak akan apdet sekerap dahulu. Kerana semakin hari aku rasa semakin sukar untuk mengekspresikan rasa hati. Secrecy, kata seorang teman. Biar aku mengkoreksi diri semula, dan cuba memperbetulkan segala kerosakan dalaman. Terlalu banyak perkara yang terjadi.


Kesimpulannya, aku ingin berehat sebentar dari dunia blogging. Tapi aku masih wujud di FB.


Mohon izin undur diri, maafkan diri ini atas segala khilaf dan salah serta apa jua bentuk penulisan yang tidak berkenan di hati. InsyaAllah, aku hanya berehat sebentar.


Sebentar.

2 comments:

iNtuisiiNsurgeNsi said...

berdiam diri bkn bermakna kita lemah;-)

SuTeRa said...

jazakallah~